.

.

مهندس رئوف حیاتی کارشناس ارشد مهندسی ماشین های کشاورزی  از واحد های مرحله پیش رشد در کانون شکوفایی و خلاقیت دالاهو موفق شد برای تسریع  در بخش برداشت برای نخستین بار در کشورخرمنکوب نخود با مخزن مجزای بذور و کاه اختراع کند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، خرمنکوب نخود با مخزن مجزای بذور و کاه با شماره ثبت اختراع 91686 با قابلیت های کوبش ، بودجاری ، ذخیره بذر و کاه در مزرعه به کشاورزان کمک می کند تا محصول خود را باسهولت مناسب تری برداشت کنند.

با توجه به نبود تجهیزات مکانیزه مناسب در منطقه برای برداشت و جدا سازی دانه از کاه معمولا بصورت سنتی و با استفاده از نیروی کارگری این کار در شرایط سختی توسط زارعین انجام می شود که در حین خرمنکوبی مقداری از دانه ها خرد و به هدر می رود . کشاورزان از این پس می توانند با استفاده از این اختراع ضمن تسریع در انجام این عملیات هزینه کمتری برای برداشت محصول نخود پرداخت کنند.

با توجه به سطح زیر کشت نخود در مناطق دالاهو، اسلام آباد و نیز سایر اراضی کشاورزی استان کرمانشاه و قیمت نازل خرید این دستگاه ،این اختراع پاسخ مناسبی به نیاز کشاورزان در این منطقه است.

گفتی است :توده نخود در مناطق بیونیج یکی از محصولات پر باز ده و بازار پسند مصرف داخل و خارج از کشور است.

خوانده شده 961 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 28 تیر 1396 ساعت 02:27

پنل واحد من